Thursday, January 06, 2005

Studieontwijkend gedrag...

Op zich was ik deze week best nuttig bezig. Op zich…Was…Ik heb deze week al een heel verslag gemaakt dat volgende week dinsdag af moet zijn. Ik heb deze week al redelijk veel geleerd voor mijn tentamen van volgende week maandag. Tot vandaag. Vandaag heb ik redelijk veel gedrag vertoond dat zich het beste laat omschrijven als ‘studieontwijkend gedrag’. Vandaag heb ik lekker uitgeslapen. Vervolgens ben ik lekker gaan winkelen. Daarna lekker gaan lunchen (broodje roomkaas en verse tropical-fruitmix bij de V&D, hmmmm heerlijk!). Daarna naar huis gegaan met het goede voornemen om (lekker) te gaan leren…Juist, dat was moeilijker. Dus ik heb eerst maar een lekkere pot thee gezet en lekker een beetje tv gekeken. Het was ook heel verleidelijk om mijn nieuwe aanwinsten te gaan bekijken, de DVD’s Chocolat en Romeo & Juliet, want wat is er nou relaxter in de vakantie dan lekker lui filmpjes kijken met thee en koekjes erbij? Trouwens, met de DVD Romeo & Juliet in mijn collectie heb ik nu alledrie de films (jippie!) uit de ‘Red Curtain’ trilogie van regisseur Baz Luhrmann. De andere twee, Strictly Ballroom en Moulin Rouge had ik al. Maar dat even terzijde…Uiteindelijk heb ik toch de moed kunnen verzamelen om even te gaan leren. Ook écht even maar…Daarna lekker gekookt en vooral lekker lang gedaan over het eten en de afwas. Je moet toch iets als je niet wil leren? En nu schrijf ik dit weer, wederom studieontwijkend gedrag. Ik ben me er in ieder geval wel van bewust, dat is dan weer een meevaller. En ach, morgen weer een dag met nieuwe kansen! En om mijn levensmotto er nog eens bij te betrekken: Alles komt toch wel goed!

1 comment:

di-jan said...

Toevallig heb ik ook zo'n heerlijk broodje op...Hebben we dan toevallig ook samen studieontwijkend gedrag vertoond??? :P