Saturday, January 08, 2005

'Muziekstokkie'

Om Di-jan een plezier te doen: bij deze mijn Muziekstokkie:

1. Wat is het totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
Nou, dat is simpel: 0,0 MB! Ik heb namelijk (nog) geen internet op mijn kamer en dus valt er ook niet zo heel veel muziek te downloaden.

2. Wat is je laatste gekochte CD?
Die is moeilijker, ik koop bijna nooit cd's. Ik denk dat het 'Stripped' van Christina Aguilera is. Ik ben geen groot fan van haar, maar dit is een erg mooie cd met goede teksten die ze allemaal zelf geschreven heeft.

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nummer voordat je dit bericht las?
'Thank you for the music' van ABBA. Een echte klassieker dus! Dat was wel gewoon toeval, ik had de radio aan staan.

4. Geef 6 nummers door die je heel vaak luistert, of die veel voor je betekenen, en waarom?
Ok, hier komen ze dan, in willekeurige volgorde:
- Alanis Morisette: 'Ironic'. Dit vind ik gewoon een erg leuk nummer met een grappige tekst. Steeds als ik het hoor besef ik dat de dingen waarover ze zingt gewoon écht ironisch zijn!

- Jamie Cullum: 'Everlasting Love'. Uiteraard omdat deze bij de soundtrack van Bridget Jones' Diary (deel 2) hoort en die film is gewoon helemaal geweldig! En verder vind ik het gewoon een heel leuk 'feel-good-liedje'! Ik word er altijd zo blij van als ik het hoor :)

- Robbie Williams: 'Feel'. En dan vooral het zinnetje 'I sit and talk to God, but he just laughs at my plans'... Mijn rij-instructeur was helemaal fan van dit lied en zong het altijd mee enzo. Was wel grappig. En verder is 't gewoon een mooi lied!

- Van Dik Hout: 'Stil in mij'. Eén van de beste Nederlandstalige nummers ooit vind ik. Super mooie tekst!

- The Weather Girls/ Geri Halliwell: 'It's raining men'. Gewoon een heerlijk nummer om uit volle borst mee te blèren! Geweldig!

- Guus Meeuwis: 'Brabant'. Deze mag natuurlijk niet ontbreken in zo'n lijstje van een Brabander. Hoewel ik het prima naar mijn zin heb in Utrecht, zal ik toch altijd een zwak voor het gezellige Brabant blijven houden. En Guus Meeuwis beschrijft dit gevoel perfect!

Pfff, dat was moeilijk zeg, ik kon eigenlijk niet kiezen. Stiekem nog een paar klassiekers die ik ook leuk vind om nog te vermelden: 'Fame' van de gelijknamige musical, 'I'm so excited' van de Pointer Sisters, 'Hou me vast' van Volumia en natuurlijk 'Dirrty' van Christina Aguilera.

5. Aan welke drie personen geef jij het 'Muziekstokkie' door, en waarom?
Hmm, volgens mij heeft iedereen die ik ken met een blog hem al wel gekregen en ingevuld. Dus... wie biedt zich verder aan??

3 comments:

Sandmannetje said...

dat gaat hard met dat stokje zo! :)

Elsjefieder said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Elsjefieder said...

Dat was toch ook jouw bedoeling??