Tuesday, January 11, 2005

Praha/ Prague/ Praag!

Als je de titel leest kun je wel raden waar ik binnenkort naartoe ga: jawel, het is Praag! Het duurt nog een paar maanden voordat het zover is, maar ik heb er nu al super zin in! Vooral omdat dit een stad is waar ik echt al heel lang heen wilde. Maar ja, waar wil ik nou eigenlijk niet heen? Ik heb al heel wat stedentripjes gemaakt. Zo ben ik met mijn middelbare school naar Parijs en Rome geweest. Echt geweldig, allebei! Ok, Rome wint, dat is echt de allerleukste stad waar ik ooit geweest ben. Dat was ook de eerste keer dat ik ging vliegen. Ik zou er echt graag nog een keer heen gaan. Dat gebeurt ook nog. Tenminste, als ik de legende mag geloven dat als je een muntje over je schouder in de Trevi-fontein gooit je dan nog ooit in Rome terug komt. Dus, die geloof ik dan maar... Verder was Londen ook echt super mooi/leuk/gezellig enz. Natuurlijk waren Antwerpen, Brussel, Keulen, Aachen, Luxemburg enz. ook wel leuk, maar daar ben ik allemaal maar een dagje geweest en dat maakt dan denk ik minder indruk dan wanneer je er ook blijft overnachten. Tja, en dan nu binnenkort Praag. Ik ben benieuwd. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat daar allemaal te zien en te doen is, alleen die bekende brug (de Karelsbrug?) ken ik van foto's. Maar goed, dat laat ik over aan de commissie die dit georganiseerd heeft. We zien het wel, het wordt vast ook heel leuk!

Hmmm, als ik dit zo lees begin ik al die mensen die zeggen dat ik altijd bezig ben met reizen en reisjes plannen wel te geloven. Ik denk ook al na over de zomervakantie...

3 comments:

di-jan said...

Gelukkig was het geen voorspellende droom...;)

Elsjefieder said...

Haha, nee het was een droom die verre van voorspellend was! Lucky me!

Anonymous said...

Hey Elsje...

Ik ben al een keer in Prague geweest en het wordt gegarandeerd een feest :)).....ik krijg bij het lezen van je weblog al heel veel zin om er weer heen te gaan.