Saturday, June 04, 2005

Meloen & Thai Lemon

Ik heb sinds kort een nieuw baantje, bij Veldmark. Promotiewerk. En het is echt heel leuk! De afgelopen paar keren heb ik de nieuwste smaak van Dubbel Frisss gepromoot: Meloen & Thai Lemon (Mjammie!). En dat doen we dan in teams. En dat doen we dan in het hele land. Ik kom op plaatsen waarvan ik het bestaan niet eens afwist. Gisteren bijvoorbeeld: toen moest ik naar Ridderkerk. Of all places. En het was me daar toch een dolle bedoeling! Het leek net dat het hele dorp wakker geschud werd toen wij daar met ons standje Dubbel Frisss kwamen uitdelen. Maar het gekke was: het leek wel of de 'Ridderkerkenaren' (of hoe je die dan ook noemt...) bang waren van ons of van de Dubbel Frisss. Bijna niemand wilde proeven! Heel vreemd. Misschien had het ermee te maken dat we in de buurt stonden van het plaatselijke gekkenhuis en het bejaardentehuis. Maar goed, dan sta je je dus wel een beetje te vervelen met zijn zessen, als er niets in te schenken en niets uit te delen valt.

En wat je dan gaat doen? Juist, dan verzin je rare dingen.
Bijvoorbeeld dobbelspelletjes met Dubbel Frisss, in plaats van met alcohol. En ik kan je verzekeren: daar wordt je ongeveer net zo lacherig van!
Bijvoorbeeld de bekertjes zo neerzetten dat er smileys ontstaan, of kerstbomen, of (heel stout!) zelfs een joint!
Bijvoorbeeld met dienbladen vol Dubbel Frisss mensen 'opdrijven' zodat ze bijna wel Dubbel Frisss móeten proeven!
Bijvoorbeeld tegen argeloze voorbijgangers zeggen dat de bekertjes op de ene tafel wel alcohol bevatten en op de andere niet. En dan kijken welke ze pakken!

Kortom: het was een dolle bedoeling in Ridderkerk! Ik heb ervan genoten!

2 comments:

Kaartje said...

Iedereeen, dubbelfrisss!!! Ridderkerk is zeker goed te vergelijken met Zwijndrecht.. toch weer mooi een paar steden op je 'do not go there' lijst ;)

Elsjefieder said...

Precies! En gisteren weer een nieuwe ervaring: Heerhugowaard! Kwam een beetje op hetzelfde neer...:S