Wednesday, June 15, 2005

Er was eens...

... een lief klein meisje dat vanuit een klein Brabants dorpje zo'n twee jaar geleden ging studeren in de Grote Stad Utrecht. Ze vond het leuk, en al gauw wilde ze ook een thuis in Utrecht. Na enige tijd zoeken vond ze dan een leuk, klein, gezellig kamertje met drie leuke huisgenootjes in de Grote Stad.

Al gauw had ze echter haar zinnen gezet op iets anders. Er bestaat namelijk een stichting die veel grotere en veel goedkopere kamers heeft. Dus toen mocht ze daar gaan hospiteren. En ze ging nog een keer hospiteren. En nog een keer. En nog een keer. En zo ging ze een tijdje door. En heel vaak kreeg ze een telefoontje met het bericht dat ze het nét niet geworden was. Of dat ze haar heel gezellig vonden en dat ze er lang over nagedacht hadden, maar dat ze tóch voor iemand anders gekozen hadden. Helaas. Ze had geen geluk.
Maar zoals het een goed sprookje betaamt, loopt ook dit natuurlijk goed af. Eindelijk, op 14 juni om half elf 's avonds kwam het verlossende telefoontje: 'Ik heb goed nieuws voor je! Je mag bij ons komen wonen als je wil...'. En of ze dat wou! Stomme vraag!

En zo vond dit lieve, kleine meisje uiteindelijk toch nog een leuke kamer, met negen leuke huisgenootjes en zelfs een huispoes in de zogenaamde Oranje Flat! En ze leefde nog lang en gelukkig...

10 comments:

di-jan said...

Jaaaa joepie!!! Eindelijk! Gefeliciteerd! :)

Anonymous said...

:D

congrats!

Sandmannetje said...

Mooi zo! waar een beetje geduld niet goed voor is, nu zelfs een huispoes! gefeliciteerd!!!

die oranje flat wordt trouwens ook wel de blauwe flat genoemd, vroegah was ie namelijk blauw! :)

Elsjefieder said...

Voor mij is ie oranje! Ik heb niks met 'vroegAH' te maken! :p

Sandmannetje said...

ach van binnen zie je 't toch ook niet! en als iemand 't moet vinden dan kan je maar beter niet zeggen dat ie blauw is, anders vinden ze het nooit! :)

Welke kant woon je? de kant van het complex of bij de fietsenstalling?

Elsjefieder said...

Volgens mij aan de kant van de fietsenstalling, met een balkonnetje! En vanaf de galerij kan ik lekker bij Dianne in de keuken kijken, want ik zit veeeel hoger! :p

di-jan said...

Ja! En daar geeft Dianne helemaal niks om! Lekker puh!

Kaartje said...

JEEEEEH!! Mijn teamlid van aanstaande vrijdag heeft eindelijk een nieuwe kamer!! joepie!! gefeliciteerd hoor, mag je me morgen alles over gaan vertellen (gedwongen door mevrouw Teamleider hehehe)

Sandmannetje said...

je kan dus wel van de galerij zo mijn kamer inkijken!

Elsjefieder said...

jippie! wat een feest! en behalve bij jou bij nog veeeeel meer mensen! :p