Friday, June 24, 2005

Elegant

Een vrouw op een herenfiets is op zich nog niet zo heel raar, dat zie je wel vaker. Maar met dit hete weer dragen veel vrouwen rokjes, en ook korte rokjes. En ze blijven ook gewoon op herenfietsen rijden. En die herenfietsen hebben zo'n stang tussen zadel en stuur. En dan rijst bij mij de vraag: hoe gaan die vrouwen in hemelsnaam elegant op hun fiets zitten? Ik bedoel: met je ene been op de grond blijven staan en je andere been helemaal vanaf de achterkant over je zadel gooien is niet elegant als je een rokje van zo'n 25 centimeter lengte aan hebt. Het rokje kruipt dan geheid omhoog. En ook wanneer je probeert je been 'voorzichtig' over de stang te manoeuvreren, zal het niet helemaal vlekkeloos verlopen. Maar wat doen ze dan? Ik zie ze steeds alleen maar terwijl ze fietsen, en niet wanneer ze net hun stalen ros bestijgen.
Ik weet echt niet hoe dit elegant kan...

2 comments:

di-jan said...

Ik weet het wel: gewoon NIET elegant...

Sandmannetje said...

moet het per se elegant?? :p