Sunday, October 30, 2005

Taxi-conversaties

Die zijn echt geweldig! Ik hou van de taxi! En dan heb ik het eigenlijk in het bijzonder over taxi-ritjes diep in de nacht na het uitgaan (in Eindhoven!). Echt, die gesprekken die je dan hebt, om je dood te lachen.
Je zit daar dan met z'n zevenen of achten in een busje en hebt een paar uur lang gezellig biertjes gedronken, gedanst, gefeest, gelachen. Nou, dan is het in de taxi ook nog dolle pret. Iedereen barst om het minste of geringste in lachen uit. (Beeld je in: 7/8 van die giechels in de taxi...) En je moet ook niet raar staan te kijken als er mensen spontaan het meest foute lied aller tijden gaan zingen. En dan moet je helemaal niet raar staan te kijken als de rest gewoon mee begint te blèren. En het kan ook voorkomen dat er iemand alleen maar zit te zeuren dat 'ie nog friet had willen eten. Of dat we massaal gaan zwaaien naar de mensen in een andere taxi en dan wedstrijdje willen doen wie het eerste thuis is. En dan heb ik het nog niet eens over de altijd hilarische 'evaluatie-gesprekken van de avond': wat voor een sukkel(s) we nou weer tegen zijn gekomen of hoe vreemd iemand wel niet was en of we ons wel netjes gedragen hebben.
Ik geniet er elke keer maar weer van, van die leuke taxi-conversaties!

Volgende week weer???

6 comments:

di-jan said...

Jaaaaa!!!
Doe een stapje naar voren, en een stapje terug...
Doe een stapje naar voren, en natuurlijk ook weer terug...
Hahaha :)

Anonymous said...

Ik zal nooooooooooit meer om frietjes vragen hoor!!! Maar die zijn echt zo heerlijk VET na het stappen :P

Elsjefieder said...

haha, van mij mag je wel hoor! Ik vond het wel grappig, en je had stiekem nog gelijk ook: we hadden best al 5 frietjes kunnen eten! Was eigenlijk wel lekker geweest ja...

Sandmannetje said...

maar stel dat je wel gesnackt had... dan klopte het liedje al iets meer, nu helemaal niet. diep in de nacht en niet gesnackt...

"Het is twee uur 's nachts, ik heb net gesnackt"

Elsjefieder said...

Jammer dat we de taxi pas om half 4 hadden, dus dan was het eerder geweest:
"Het is half 4 's nachts, we hebben gesnackt, in een tent op de hoek, waar niemand ons kent, en niemand ons stoort, op de vloer ligt een frikandel, en klodders mayo die van jou of mij kunnen zijn..."

Ofzo...:s

di-jan said...

Haha, dit keer was het meer zoiets:
"Het is twee uur 's nachts, we hebben gebeld in een tent met muziek, die niemand iets boeit, maar iedereen meeblèrt, naar iemand, die dat lied zo leuk vindt..."
Ofzo...:)
Nog meer varianten??? ;)