Friday, May 06, 2005

Let the sun shine!

5 mei. Bevrijdingsdag. Ik heb er niet echt aan mee gedaan. Niet echt aan meegedaan in die zin dat ik niet naar één van de vele Bevrijdingsfestivals ben geweest. Toch ben ik indirect wel met vrijheid bezig geweest. Wat ik heb gedaan?
Gisteravond ben ik naar de musical Hair geweest. Helemaal in Maastricht nog wel. Iedereen zal het idee achter Hair al wel kennen van de gelijknamige film: een groep hippies wil hun idealen, zoals vrijheid, liefde en vrede, over de wereld verspreiden. Het verhaal was niet zo heel denderend; er zat eigenlijk niet heel veel verhaal in. Dat was wel een beetje jammer, maar gelukkig maakte de muziek veel goed. Geweldig was die! Van mooie, ontroerende ballads tot lekkere vrolijke feel-goed meezingnummers als Aquarius en Let the sun shine. En ze werden ook zo ontzettend goed gezongen, met name door de Nederlandse spelers Rene van Kooten en Chaira Borderslee. De cast bestond namelijk uit een groep Amerikaanse acteurs, die voor de Nederlandse tournee aangevuld was met Nederlandse acteurs. En die waren goed! Het mooiste was nog wel de medley op het eind, waarin (bijna) alle liedjes uit de musical nog eens terugkwamen. De hele zaal stond mee te klappen en te swingen, geweldig. Ik heb er echt van genoten!

2 comments:

SnoopS said...

In Maastricht?! Was 't niet dichter bij huis? (hoewel ik ook stad en land afreis, maar daar gaan we 't nu maar niet over hebben :P)

Elsjefieder said...

Het kon ook dichter bij huis ja, maar niet op dagen dat we allemaal konden...