Wednesday, July 20, 2005

Kapitein Haak

Kapitein Haak. Ik vind dat ik daar wel even een postje aan mag wijden. En dan heb ik het niet over de Kapitein Haak waarover iedereen zal denken dat ik het heb; die kapitein op dat schip met die haak op de plaats waar normaal gesproken een hand zit. Nee, ik heb het over een poes. De 'huispoes' in mijn nieuwe huis wel te verstaan. Nu zal het eerste wat je denkt waarschijnlijk zijn: 'Jeetje zeg, wie noemt er nou een poes Kapitein Haak?'. Nou, dat kan ik uitleggen: Kapitein Haak is geboren met een haakje in haar staart en dus leek het mijn huisgenoten vrij logisch om haar dan ook een naam te geven die daar aan herinnert. Dus zodoende werd ze Kapitein Haak genoemd. Vraag me niet waar Kapitein vandaan komt, maar waarschijnlijk vond men gewoon dat ze dat verdiende ofzo.

En Kapitein Haak is lief. Echt heel lief. En geloof me, ik heb nooit zoveel met katten en poezen gehad. Ik vond ze altijd leuk om naar te kijken en verder dacht ik dat je er niet zoveel aan had. Maar Kapitein Haak is echt geweldig. Altijd komt ze wel even je kamer oplopen omdat ze leuk wil spelen, gewoon aandacht wil of om lekker op bed te komen liggen. En ze is er altijd. Als je denkt dat je alleen thuis bent en al je huisgenoten weg zijn, dan is zij er wél!
Hulde aan Kapitein Haak!

1 comment:

di-jan said...

Oooooh...Kapitein Haak!!! Hoewel ik haar nog maar ongeveer drie keer heb mogen aanschouwen, ben ik nou al weg van haar! Kapitein Haak is lieieieief...