Wednesday, February 08, 2006

Doe gewoon je ding!

Aaaaah frustraties! Ik irriteer me echt mateloos aan een term die erg sterk in opkomst lijkt te zijn. Overal hoor en zie je hem. En het zegt echt totaal niks. En ik vind het zo ontzettend dom klinken. Ik heb het over 'mijn ding doen'. Ik heb me de laatste dagen echt verbaasd over hoeveel mensen dit gebruiken: 'Dat is niet zo mijn ding', 'Ik blijf gewoon lekker mijn ding doen' en 'Doe je ding'. Vreselijk. Zeg er dan gewoon bij wát dat 'ding' dan is! Het maakt niet uit wat het is, van mijn part is putjesscheppen of bedden inslapen jouw ding. Zég dat dan gewoon. Echt, dat klinkt minder stom dan 'mijn ding' zeggen.
Dus bij deze een oproep: ban de term! Blijf gewoon lekker je ding doen en praat er verder niet over. Ja, of beschrijf wat 'je ding' dan is. Whatever that may be...

3 comments:

Anonymous said...

ik denk ook niet dat mensen met mijn ding dus echt naar iets anders refereren maar het gewoon gebruiken als excuus...althans dat is de enige situatie waarin ik het gebruik....
"karin, ga je mee bungee jumpen"
nou neeuh, niet echt mijn ding!

Elsjefieder said...

Ja daar heb je misschien wel een punt, dat het vaak een soort van excuus is. Maar waarom gebruikt iedereen (ok: BIJNA iedereen...) dan juist die term? Je kunt in zo'n geval toch ook zeggen 'dat is niet aan mij besteed', maar dat lijkt zó 2005 te zijn!

Anonymous said...

Ja, het is neit mijn ding om mijn ding tot in detail uit te dingen :P