Saturday, March 05, 2005

Chocolat

Onderstaande valt voor de meeste mensen waarschijnlijk onder de categorie 'Jezus, waar maak je je druk om', maar de mensen die net als ik houden van de meest nutteloze feiten en het nadenken over die feiten, wil ik het zeker niet onthouden.

Het gaat om het volgende: gisteren hoorde ik op het station iemand 'een Snicker' bestellen. Natuurlijk wist ik meteen wat hij wilde. Hij had het over zo'n lekkere reep met chocolade, nootjes en caramel. Maar toch klopte het niet wat hij zei. De merknaam van dat product is volgens mij echt nog steeds 'Snickers'. Waarschijnlijk was zijn gedachtegang dat het om één zo'n reep ging, dus haalde hij er de 's' maar vanaf. Maar dat klopt niet! Ik bedoel, je bestelt toch ook niet één 'Mar', maar 'één Mars'? Dat is echt precies hetzelfde, daar haal je ook geen 's' vanaf. Bij 'M&M's' daarentegen, kan dat weer wel. Als je aan iemand één zo'n snoepje vraagt, kun je het wel 'één M&M' noemen. In één zo'n zakje getitelt 'M&M's' zitten er namelijk meerdere. Zo, dat was één!

En dan nog iets over chocolade. Het is zo ongeveer wel algemeen bekend dat er in chocolade een stof (volgens mij endorfine, maar dat weet ik niet helemaal zeker) zit waarvan je gelukkig wordt. Maar nu vernam ik gisteren van betrouwbare bron dat die stof alleen in pure chocolade zit, en niet in melkchocolade. Aaaah, schok! En dan vraag ik me af: word je dan nog wel blij van Snickers, Mars en M&M's? Ik weet het niet, ik weet niet of die pure chocolade of melkchocolade bevatten. En hoe zit het dan met chocoladepasta? Ook daarvan weet ik het niet. En van die overheerlijke warme chocolademelk (met slagroom!)? Ik weet het niet...

Misschien moet ik me voortaan maar gewoon inbeelden dat je van alles waar ook maar een beetje chocolade in zit, melk of puur, ontzettend gelukkig wordt als je dat wil. Als je het maar heel graag wil, lukt het vast ook!

No comments: