Thursday, July 13, 2006

Nieuwe hobby

Lezen. Ik heb het jarenlang vrijwel niet gedaan. Ja, alleen voor de studie dan. Maar de laatste weken heb ik mijn verslaving van mijn basisschooltijd weer hervat. En da's eigenlijk toch wel heerlijk, gewoon lekker lezen. Nu ben ik echter met mijn derde boek in een paar weken bezig, en met dit boek kan ik gewoon niet meer stoppen. Het is echt zo mooi en ik wil het eigenlijk in één keer uitlezen. Prima toch, zul je denken. Maar dat vind ik dus niet. Ik vind het zo jammer dat het dan na één dag voorbij is. Zo'n mooi boek, waar je maar één dag plezier van hebt... Dus als je dan Els bent, dwing je jezelf gewoon om even te gaan winkelen of nog maar even naar de supermarkt te fietsen om te kijken of je nog iets nodig hebt. Want als je thuis bent ga je toch alleen maar lezen. En dan is je boek veel te snel uit. Erover schrijven helpt ook al, bijna tien minuten tijd gerekt nu. En dat scheelt weer tien minuten in het rouwproces als het boek straks uit is. Gelukkig.

Zo, nu weer snel verder, nog 134 bladzijdes...

3 comments:

Anonymous said...

je kunt het boek ook gewoon invriezen, net als bij Friends

Sandmannetje said...

welk boek is t dan??

Elsjefieder said...

@ Sandmannetje: het is 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun, je weet wel dat boek dat overal in de toptien staat/stond enzo en waar overal over geschreven wordt. Écht een aanrader: heel mooi, aangrijpend verhaal maar ook weer met humor verteld!

@Karin: moehaha, kan ook ja, maar nu is hij bijna uit! :p