Monday, March 06, 2006

Oscardag

Wow! Gisteren vijf Oscar-genomineerde films gezien. Jaja, op één dag dus! Achtereenvolgens heb ik gezien: Brokeback Mountain, Crash, Charlie and the Chocolate Factory, Cinderella Man en North Country. Allemaal hele verschillende films. Sommige vielen me tegen, andere vond ik tegen verwachting in weer helemaal geweldig. Én, leuk detail: in al deze vijf films kwam sneeuw voor! Echt toepasselijk met het winterweer van de afgelopen dagen. Ok, soms was het echt maar één shot of een hele korte scène, maar toch...

En nee, ik ga hier geen recensie of beschrijving van die films geven. Daar heb ik geen zin in. Duurt te lang en de harde realiteit van lezen, opdrachten en deadlines roept me weer...

3 comments:

Anonymous said...

ik wist niet dat jij cinderella man had gewaagd....
is het wat?

SnoopS said...

Ben wel benieuwd wat je niets vond en wat je wel iets vond... Dat waarom mag je dan nog wel achterwege laten.

Elsjefieder said...

Ok, heel kort dan:

Brokeback Mountain: wel een goeie en coole film, maar heeft zijn (hoge!) verwachtingen niet helemaal waargemaakt
Crash: geweldig!
Charlie and ...: oooh! jeugdsentiment! Cool!
Cinderella man: ik heb totaal niks met boksen, maar dit was écht heel spannend, goed verhaal ook
North Country: viel tegen, meer een 'woensdagavond-drama van RTL4'

Zo dan?? :p