Monday, August 08, 2005

Excuses

Bij deze wil ik graag mijn oprechte excuses aanbieden aan iedereen die mij gisteren bezig heeft gezien. Het was echt heel erg. En daar ben ik me bewust van. Voor de onwetende lezers zal ik even kort en bondig vertellen wat er dan precies zo erg was aan mijn gedrag.
Oorzaak: zaterdagavond zo'n tien bier (als het er niet meer waren...) in het plaatselijke Country & Western weekend, in combinatie met een schamele 4,5 uur slaap, waarna er meteen weer (de hele dag...) gewerkt moest worden in het pannenkoekenhuis. Juist, daar gaat het al mis. En dan heb ik er nog niet eens bij verteld dat het bier geen 'gewoon' bier was, nee het was bier van de plaatselijke brouwer. En dat staat wereldwijd bekend als 'koppijnbier' en het soort bier waar je de grootste kater van krijgt. En ik kan je vertellen: het doet zijn naam eer aan. Maar goed, wat was er dan op mijn gedrag aan te merken, zul je je afvragen. Welnu: alles! Alles ging mis, echt waar. Ik liet dingen uit mijn handen vallen (godzijdank niks kapot!), nam 7up op in plaats van ijsthee, nam dingen op de verkeerde tafel op, gaf twee klanten (oh nee, gasten...) vier messen in plaats van twee messen en twee vorken, liet nog een paar dingen uit mijn handen vallen en liet van ellende mezelf ook nog vallen. En dat ook nog net nadat een collega waarschuwde dat het daar heel glad was. En net nadat ik met mijn grote mond gezegd had: 'Oh, dan zal ik dadelijk wel weer onderuit gaan!' (die 'weer' staat er omdat het al vaker is gebeurd in mijn carriere als serveerster bij het pannenkoekenhuis, regelmatig zelfs...). En juist, dan sprint je (want ik was uiteraard wel echt hard aan het werk...) langs die ijsbaan, en dan ga je dus zeer charmant onderuit, jezelf vastgrijpend aan een paar kratjes die er stonden (waarschijnlijk voelde ik me daar het beste thuis ofzo...).
Voor dit soort dingen wil ik dus mijn excuses aanbieden. En ook voor mijn ogen: die zaten nog de hele dag dicht en waren opgeleukt met een stel mooie wallen.
Maar goed, ik heb het allemaal overleefd. Nu ben ik weer helemaal fris en fruitig! Wie had dat gisteren kunnen denken...

1 comment:

Elsjefieder said...

haha tja...het is in de vakantie nogal eens geweest ja dat ik de fout in ging...en dan met mijn brakke hoofd de hele dag moest werken...:s