Monday, February 19, 2007

Zullen we gaan hossen?

Terwijl een groot deel van ons land zich nog tegoed doet aan alle snuisterijen die horen bij het festijn dat Carnaval heet, heb ik dat leven alweer ingeruild voor het serieuze studerende leven van een Masterstudent. Want ook al vonden veel Brabanders het vreemd om te horen, ik had gewoon college vandaag. En dus geen vakantie. Geen week om bi j te komen van al dat gefeest. Maar dat maakt niet uit, het is wel mooi geweest. En begrijp me niet verkeerd, want ik vind Carnaval echt een geweldig feest: jezelf lekker gek uitdossen en maar hersenloos meezingen met de meest foute liedjes. En daar natuurlijk ook enkele biertjes bij nuttigen. Gezellig met vrienden. En ook deze Carnaval was weer een daverend succes en een waar feestje!
Maar in principe kun je ook al wel na twee dagen de liedjes met teksten als 'We drinken bier met een rietje', 'Hedde gij nog aajer in de koelkast?' en 'Ze maken mij de pis nie lauw' van a tot z meezingen. Daar heb ik echt geen vier of vijf dagen voor nodig. Iets waar ik echter na iets meer dan eenentwintig levensjaren nog niet uit ben, is wat dat overal opduikende hossen nou is. De polonaise? Gewoon een beetje stampen op de muziek? Ik denk geen van beide, maar wat dan wel?

No comments: