Monday, April 03, 2006

Vraagje...

Wat is nou een pollepel? Ik hoor verschillende dingen:
A. Zo'n grote ronde stalen lepel die voornamelijk voor het opscheppen van soep wordt gebruikt
B. Een houten lepel; niet zo'n spatel om bijvoorbeeld vlees te bakken, maar echt meer zo'n lepel-vorm

Help me, want ik kom er niet uit! Ik ben eenentwintig jaar in de vooronderstelling geweest dat het dus optie A was. Zo hebben mijn ouders me dat geleerd. Maar ik hoor steeds meer mensen die gaan voor optie B. En zelfs mijn steun en toeverlaat in bange dagen, Google, helpt mij niet verder. Wanneer ik afbeeldingen zoek met als zoekterm 'pollepel', krijg ik zowel van die stalen soeplepels als houten lepels te zien. Kortom: dilemma! Wat denken jullie?

2 comments:

di-jan said...

Aaaaah Els!!! Wij zijn écht heeeel eng! Wederom iets ongeveer hetzelfde op precies hetzelfde moment! Ik zeg ieuw! Eng!!! Hahaha... Nee ik lach wel, maar vind het serieus heeeel eng en typisch. En dat voor een twee-eiige tweeling... ;)
p.s. Daarom reageerde je niet op mijn opmerking dat je mijn weblog moest lezen voor de pollepel-waarheid...jij stiekemerd! ;)

SnoopS said...

zie Dianne's post ;) ik vind A een OPSCHEPLEPEL :P