Monday, November 07, 2005

Waterballet

Ik kwam het woord 'waterballet' laatst een keer tegen, en vond het meteen een mooi woord. De laatste paar dagen heb ik het dan ook veelvuldig gebruikt. Als ik de badkamer in liep bijvoorbeeld, en het was er één natte bedoeling op de grond. Dan noemde ik dat een waterballet.

Maar daarnet werd de term 'waterballet' wel heel erg van toepassing. Allereerst wilde ik mijn plantjes eens verwennen. Ze doen het al een tijdje niet heel goed meer, maar ik blijf het proberen. Ik wilde ze lekker wat vers water geven, maar helaas... Ze dronken niet meer. En dat zag ik nogal laat. De potjes stroomden over. Conclusie: een heus waterballet om mijn bloempotjes heen, op mijn tafeltje en druppend op de grond.

En dat is nog niet alles. Ik wilde mezelf ook eens 'verwennen' met een lekker glaasje water. Dus ik draaide de kraan open. Ik pakte een glas en wilde dat onder de kraan houden. De kraan stond een beetje scheef, dus ik draaide eraan. En dat was het moment waarop het fout ging... Ik draaide gewoon de hele kraan eraf! Nou ja, niet de hele kraan, maar de buis (hoe heet dat??) waar het water door stroomt. Conclusie: ik sta een minuut verbouwereerd te kijken hoe dat kan en laat mezelf en alles binnen een straal van twee meter helemaal nat spetteren.

En neem maar van mij aan: dat was pas een waterballet!

2 comments:

di-jan said...

Hahahaha! Dat met die kraan heb ik ook een keer gehad... Alleen toen raakte ik hem niet eens aan. Het was midden in de nacht, ik kwam terug van het uitgaan, en BOEM! daar ging mijn kraan toen ik mijn tandjes wilde poetsen... Was al ff bang dat het eventueel aan de hoeveelheid alcohol kwam en ik gewoon niet meer doorhad dat ik mijn kraan wel degelijk aanraakte, maar nee... hij viel gewoon echt naar beneden! Mijn reactievermogen was toen ook niet zo optimaal.... gevolg: ook één waterballet! Gelukkig ben ik niet de enige met zulke acties ;)

Elsjefieder said...

Tja...t zit in de familie zullen we maar zeggen :s

Ik was wel helemaal nuchter :p