Monday, December 10, 2007

Stereo-plassen

Onder onze wc zit nog een wc. Dat krijg je als je in een flat woont en elk huis op elke verdieping precies dezelfde indeling heeft. Niks mis mee verder, maar er is iets wat me al een tijd opvalt. Het lijkt wel of er bij onze benedenburen constant iemand op de wc zit. Of er zit steeds iemand als ik er zit. Altijd als ik naar de wc ga, hoor ik het rolletje van de benedenburen rammelen. En dan niet zomaar rammelen, echt zo dat er iemand een paar flinke rukken aan het papier geeft. Je weet wel hoe dat klinkt, alsof iemand de halve rol in één keer afrolt. En dat is echt altijd; of ik er nou 's ochtends om 7.23, 's middags om 15.18 of 's avonds om 23.02 uur zit. En ja, laatst zelfs om 4.39 uur! Iedere keer maar weer hoor ik dat rolletje. Da's toch te bizar voor woorden?!?

4 comments:

di-jan said...

Elsjefiederelsje, ik zal je uit je droom helpen. Ik zit naast de wc, zo'n zelfde wc dus. En ja, het geluid is erg herkenbaar. Maar...dat is niet het geluid van iemand die aan het wc-rolletje zit, want ik hoor het ook heel vaak (door de muur heen!) als ik heel zeker weet dat er niemand op de wc zit... Kan je niet vertellen wat het wel is, maar jouw mooie toeval-verhaal klopt dus niet :P.

SnoopS said...

Ik denk door de wind... die blaast door die roosters die in de plee en de douche zitten (of alleen in de douche?) en volgens mij hebben die ergens van die flapjes. Want hoor 't hier ook wel es op de wc ;-) Zeker in tijden dat 't hard waait (de afgelopen paar dagen bijvoorbeeld ;-)...

Jullie nog niet je flat uitgewaaid trouwens? Ik in de nacht van donderdag op vrijdag wel zo'n beetje. Hele nacht wakker geweest omdat 't allemaal enorm piepte, bonkte (is niet normaal volgens mij) en kraakte...

Elsjefieder said...

Hmm schade...ik vond het al zo frappant!
Wel mooi om te zien dat ik ondanks het wan-onderhoud van mijn blog nog steeds trouwe lezers heb ;)

Liverpoolsmeiske said...

leuk je nieuwe uiterlijk! en nee ik hoor geen mede wc bewoners, maar ik kan wel gesprekken op de wc horen die beneden plaatsvinden over de verkoop/ aankoop van de huizen van mensen. Weet je in ieder geval dat er leven in de brouwerij is :)