Monday, April 02, 2007

College op het terras!

Klinkt leuk toch? We moesten elkaar feedback geven op opdrachten. En Mevrouw de Docente had onze stukken nog niet gelezen, dus 'haar taak zat er op'. Mja, het was ook zeker wel gezellig. En ik vond het vanmiddag zeker niet erg, alles beter dan een stom stinkend collegezaaltje. En toch vind ik het hele voorval écht belachelijk en dat wil ik op deze manier even uiten. Mevrouw de Docente heeft bij dit vak slechts vijf studenten. En Mevrouw de Docente heeft zelfs na vijftien werkdagen onze opdrachten waar we weken keihard voor gezwoegd hebben niet nagekeken. En normaal staan er voor Meneren en Mevrouwen Docenten toch echt maar tien werkdagen. En da's dan gebaseerd op volle werkgroepen. En inmiddels nadert de deadline voor de volgende asociaal grote mega-opdracht met rasse schreden. Gemakkelijk optelsommetje: onze inzet voor haar vak is (misschien wel meer dan) 100%, terwijl die van haar de 0% nadert. En dan durft ze na alle colleges waarschijnlijk ook nog al ons werk te gaan misbruiken voor haar eigen onderzoeken. Dus dan gaat zij straks in allerlei chique wetenschappelijke tijdschriften pronken met dingen die wij bedacht hebben. Dat ze dan maar weet dat ik dan op 'haar' theorieën ga schieten! Dát heeft ze ons dan wel weer geleerd...

3 comments:

di-jan said...

Jaaaa, want 'wetenschap is niks anders dan schieten op elkaars theorieën' :)

Laura said...

Ik ben nu wel benieuwd wie 'die mevrouw' is...

Elsjefieder said...

'die mevrouw' is ene Jacqueline..van taalbeheersing weet je wel..
En vandaag heeft ze het nóg bonter gemaakt, echt niet te geloven zeg..