Friday, September 22, 2006

Rosé

Deze week was het zoals jullie ook allemaal wel gemerkt hebben heerlijk weer. En wat is er bij dat weer nou lekkerder om te drinken dan een rosétje (of meer...). Dat heb ik dan ook enkele keren gedaan. Een overzichtje:
De allersmerigste rosé dronk ik gisteravond bij Dianne. Hij was gezegend met de naam 'Mooi Kaap' en de beschrijving vertelde mij dat hij lekker fris en fruitig (of zoiets) zou zijn. Nou, 'Mooi Niet'. 'Mooi Bocht' kan ik beter zeggen. Maarja, voor het luttele bedrag van 1,90 euro kun je ook niet heel veel verwachten. Resultaat: een halve fles door de gootsteen.
De rosé die met de minste liefde werd opgenomen en gebracht, dronk ik bij Café De Luifel. Jezus wat een chagrijnig personeel liep daar rond zeg. Verder wel een ok rosétje.
En dan de allerlekkerste rosé: die dronk ik maandagavond bij Karin. Net als die van gisteravond was het een Zuid-Afrikaanse wijn. Echter wel van een wat duurdere prijsklasse. En gelukkig was dat te merken! Hmmmm, lekker fris was die. Dronk gewoon lekker weg. Dus Karin: complimenten hoor! (zo, staat het stiekem alsnog op mijn blog!)

2 comments:

Anonymous said...

super gaaf man! hiervoor verdien je de werelds beste rose
namelijk NEDERBURG
en dan zeg je....tja daar zeur je al maanden over....maaruh nu heb ik hem ook ECHT, kado van den ouders :)
dussss.....waarneer heb jij tijd om hem te consumeren?
ps voorwaarde: moet wel een uitgebreid verslag komen dan

Anonymous said...

in engeland kennen ze het principe rose volgens mij niet eens...wijn is een zeldzaam iets op campus...in de kroeg blijven ze allemaal als sardientjes in een blikje bij de bar staan om bier te blijven zuipen :)